Op pad met Marcel & Mary. Esther op de eerste hulp - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Judith - WaarBenJij.nu Op pad met Marcel & Mary. Esther op de eerste hulp - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Judith - WaarBenJij.nu

Op pad met Marcel & Mary. Esther op de eerste hulp

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Taupo

Net thuis van een mooie dag met Marcel en Mary. Marcel Wolters is een 'oud' / geen oude buurjongen van ons. Eerst naar vrienden van hun : paling voeren. Gaaf! Daarna doorgereden, het binnenland van het Noordereiland in. Een eerste koffiestop in Whangamomona aan de forgotten highway. Die hebben een eigen republiek. De forgotten highway en daarna de kiwiroad is een (greffel) weg waar een normale nederlander zich niet aan waagt. Gelukkig hadden wij Marcel, een op en top stoere kiwi. Hij durfde het aan. We gingen heeeel hoog, er was geen weg terug. Geen enkele tegenligger (gelukkig). Want dat was niet gelukt.
Echt heel gaaf, niet op foto vast te leggen helaas. (Diepte is niet goed vast te leggen). Onderweg zagen we een dode opossum. Een soort bunzing, zorgen voor veel overlast. Ik zei STOP!!! Marcel de auto in de achteruit. Tegelijkertijd stopt er aan de overkant een local, (in een hele oude auto), Marcel zegt je moet ze niet aanraken. En hij zegt tegen de local:they never seen a opossum before. Pakt die kerel hem op en zegt, voel hoe fluffy they are. No no i only want a picture with you. Dat was niet het enige, Esther is oudjaarsavond gestoken door iets. Lisa had al gezegd als het maar geen white tail spider is. Bij marcel's vrienden nog even naar laten kijken. Zij dacht ook: white tail spider ( speciale spin hier ) niemand wordt vrolijk van die gedachte. We hoorden de ergste horror verhalen over schoon schrapen en evt uitlepelen... Toch op de terugweg maar langs de Medi-cross ( huisartspost)voor esthers been, omdat we al bijna weggaan. Bleek...t toch een While tail spider te zijn...! Antibioticakuur en zalf gekregen. Ze was er precies op tijd bij. Pff wat een gelukkie weer. En het mooie is, wie hebt nô extra papier'n bie oonz'n Esther.

Judith

Op 20-12-2018 vertrek ik met mijn zus Esther naar Nieuw Zeeland. We gaan kerst vieren met familie. Na het overlijden van mam en Tom hebben we gedacht dat je niets uit moet stellen. We waren graag met Pa gegaan, maar voor hem is de reis te lang. Natuurlijk was het super gaaf geweest om onze kerels Marco en Gertin mee te nemen of nog mooier om ook de kids mee te nemen maar dat zit er niet in. Nu gaan we samen, zo bijzonder! Natuurlijk gaan we het thuisfront missen (en meer dan dat) maar wat zien we ernaar uit. 20 dec 17.40 vertrekken we richting Hongkong, van Hongkong vliegen we naar Auckland en van Auckland een binnenlandse vlucht naar New Plymouth. Zaterdag 22 dec zien we om 12.00 (00.00 u nederlandse tijd) onze familie. 24 uur vliegen, in totaal ongeveer 30 uur onderweg.